logo

MAY
2017

ESKİŞEHİR’İ “ESKİŞEHİR” YAPAN PORSUK ÇAYI’NDAN BAKINCA…

Başkent Üniversitesi Özel Ayşeabla Okulları 5. sınıflar olarak bizler; Eskişehir gezimizde son derece özenli kullandık zamanımızı.

Bir hafta önceden başlayan heyecanımızı da yanımıza alarak 28 Nisan 2017 Cuma günü saat 06.30’da okulumuz önünde toplanarak 6 öğretmenimiz, Müdür Yardımcımız Ümit Yıldırım ve tur görevlilerimizle Eskişehir’e yola çıktık. Bir saatlik yolculuğun ardından mola verdik ve ardından “Devrim Arabasını” görmeye gittik. Rehberimiz arabanın hikâyesini anlatırken, Atatürk’ün Eskişehir notlarından da sıklıkla söz etti. Hemen ardından Eskişehir’i “Eskişehir” yapan Porsuk Çayı’nda tekne gezintisi yaptık. Bu arada üniversiteler ve şehir hakkında çok şey öğrendik.

Hepimizin bolca fotoğraf çektiği ve tarihi karakterlerle buluştuğu Balmumu Müzesi’ni gezdikten sonra Kurtuluş Savaş’ı yıllarındaki gazetelerden, çizilen karikatürlerden oluşan, Ata’mıza yeniden hayranlık duyduğumuz Kurtuluş Müzesi’ni gezdik. Kurşunlu Külliyesi, Tarihi Odun Pazarı Evleri ve Lületaşı Müzesi’nin farklı atmosferinde geçmişi yaşadık.Tarihi mekânların içinden Atlıhan’da alışveriş yaptıktan sonra yöreye ait lezzetleri tattık. Sabancı Bilim Deney Merkezi’ndeki üç boyutlu uzay yolculuğunun ardından yapay denizi ile ünlenen “Kentpark” ı gezerek keyifli ve öğretici gezimizi tamamlamış olduk.

Bizlere bu olanağı hazırlayan okulumuza ve velilerimize teşekkür ederiz.